CIASTO "NIEBO W GĘBIE" - nazwa trafiona w 100%!!! pycha !!!





        Gdy znalazłam ten przepis w książeczce Kasi musiałam go wypróbować. Łączy w sobie dwa smaki, które bardzo lubię: słodka śmietana kremówka i jabłka. To ciasto trochę przypomina mi szarlotkę z bitą śmietaną, choć nie do końca.  Nazwa „niebo w gębie” jest według mnie w 100% trafiona. Ciasto jest po prostu przepyszne, delikatne i rozpływa się w ustach. Jest proste do zrobienia i chyba nie może się nie udać.


        Przepis pochodzi  z książki Kasia „Smakowite Domowe Ciasta”.



Ciasto:
50 dag mąki
1 szkl. cukru
7 dag margaryny Kasia
2 jajka
4 łyżki mleka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
50 dag jabłek

Bita śmietana:
3 szkl. gęstej schłodzonej śmietany (30%)
1 opakowanie cukru wanilinowego
15 dag cukru

Do dekoracji:
posiekane orzechy lub starta czekolada

Użyłam dwóch blach o wymiarach ok. 33cm x 22cm (mierzyłam dno blachy).



          Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę, a następnie dodać mleko, ostudzoną, roztopioną na parze Kasię i sodę oczyszczoną. Składniki dokładnie wymieszać. Odstawić na 30 minut w chłodne miejsce (ja wkładam do lodówki).
        Do masy dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i zagnieść ciasto. Podzielić je na trzy części.
        Blachę posmarować margaryną, wyłożyć papierem do pieczenia i wylepić jedną częścią ciasta. Na ciasto zetrzeć na grubych oczkach obrane jabłka. (Ja posypuje dodatkowo jabłka cynamonem.) Nakryć drugą częścią ciasta i upiec w piekarniku nagrzanym do 1800C. (Ciasto piekłam ok. 50 min.)
        Trzecią część ciasta upiec oddzielnie w identycznej blaszce (piekłam ok. 15 min.).
         Oba ciasta muszą całkowicie ostygnąć.


        Śmietanę ubić z cukrem i cukrem waniliowym na sztywną masę. Podzielić na dwie części. (Podczas ubijania cukier do śmietany dodaje po łyżce.)
       Jedną część śmietany wyłożyć na szarlotkę. Przykryć suchym plackiem, a następnie pozostałą częścią śmietany.
        Wierzch ciasta posypać orzechami lub startą czekoladą.
(Ciasto przechowujemy w lodówce.)


          Nasz rudy domownik też miał ogromną ochotę na ciasto :) Podczas sesji cały czas kręcił się blisko. Miał chyba nadzieję, że może uda mu się posmakować "nieba w gębie" :) 






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...