Drożdżówki z dowolnym nadzieniem. Puchate i pyszne

    Drożdżowe bułeczki są w sam raz na piknik nad wodą, zwłaszcza jak upał doskwiera taki jak teraz. Są szybkie, zawsze się udają i można zastosować z dowolnym nadzieniem. 


Składniki:
  • 500 g mąki pszennej,
  • 1,5 łyżeczki suchych drożdży (7 g) lub 20 g świeżych drożdży,
  • szczypta soli,
  • 1 szklanka mleka (250 ml),
  • 1 jajko,
  • 1/4 szklanki oleju słonecznikowego,
  • pół szklanki cukru,
  • cukier waniliowy.
    Nadzienie dowolne u mnie w części była nutella w części borówki amerykańskie. Choć pyszne są również z serem białym bądź marmoladą owocową. 

Wykonanie:
     Wykonać rozczyn jeśli używamy drożdży świeżych (ja łączę odrobinę mleka, łyżkę cukru i drożdże i czekam, aż zaczną pracować). Następnie rozczyn połączyć z mąką, dodać szczyptę soli. Wlać mleko, wbić jajko dodać olej i resztę składników. Zagnieść miękkie, plastyczne ciasto. Zostawić je na godzinę do wyrośnięcia (w okresie lata i tropikalnych upałów wystarczy 30 minut lub nawet mniej). Wyrośnięte przełożyć na stolnicę i jeszcze chwilę powyrabiać. Następnie do środka każdej włożyć dowolne nadzienie i uformować jak bułeczki. Gotowe umieścić na blaszce wyłożonej papierem i pozostawić do wyrośnięcia. Ja celowo użyłam małej blaszki i układałam blisko siebie żeby bułeczki urosły do góry a nie na boki. Przed włożeniem do pieca posmarować jajkiem. Wyrośnięte bułeczki piec w temperaturze 170ºC (termoobieg) przez około 25 minut. Wystudzić na kratce. Można polukrować.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...