Babka „5 minut i do pieca” na jednym jajku – mniam…


         Łatwiej i szybciej się już nie da. Niepotrzebny jest nawet mikser. Babka jest rewelacyjna i super szybka w przygotowaniu. Wystarczy 5 minut, by już można ją wkładać do nagrzanego piekarnika. Składniki zazwyczaj są pod ręką, czyli w domu. Ta babka zawsze się udaje i jest po prostu przepyszna. Jest wilgotna, puszysta i mięciutka. Degustacja nie kończy się na jednym kawałku. 
        Przepis dostałam od mojej kuzynki Ani i zdecydowanie przypadł mi do gustu, dlatego dzielę się nim także z Wami i serdecznie polecam wypróbujcie.



SKŁADNIKI: 
  • 2 szkl. mąki, 
  • 1 szkl. cukru (ja dałam ¾ szkl.), 
  • 3 łyżki gorzkiego kakao, 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 
  • 1 łyżeczka sody, 
  • 1 cukier waniliowy, 
  • 1 szkl. mleka, 
  • 1 szkl. oleju, 
  • 1 jajko. 
Dodatkowo:
  • troszkę margaryny albo masła do wysmarowania formy, 
  • bułka tarta do wysypania formy, 
  • cukier puder albo polewa czekoladowa do ozdobienia. 
Przepis na formę do babki lub keksówkę.


 

PRZYGOTOWANIE: 

          Piekarnik nagrzać do temperatury 180°C . Do jednego naczynia przesiać mąkę i kakao. Dodać, cukier, proszek do pieczenia, sodę i cukier waniliowy. Składniki suche dobrze wymieszać łyżką.
          Do drugiego naczynia dać jajko, olej i mleko (wszystkie mokre składniki wymieszać trzepaczką). Następnie wlać do naczynia z suchymi składnikami. Wszystko mieszać trzepaczką lub łyżką tylko do połączenia składników (nie trzeba używać miksera).
         Formę do pieczenia wysmarować margaryną lub masłem i posypać bułką tartą (a jeśli pieczecie w keksówce, to można wyłożyć papierem do pieczenia). Ciasto wylać do formy i piec przez około 50 minut w temperaturze 180°C do tzw. suchego patyczka.
         Wystudzoną babkę posypać cukrem pudrem albo polać ulubioną polewą czekoladową, ozdobić według uznania :)




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...