Sernik z białą czekoladą, malinami i borówkami

     Na przepis na sernik natknęłam się przeglądając tą stronę. Przepis  należy do Pani Beaty Śniechowskiej. Sernik jest szybki orzeźwiający i pyszny. Ja wprowadziłam małe modyfikacje, czyli dołożyłam nutkę wanilii i z braku mąki ziemniaczanej wykorzystałam budyń.


Składniki:
- 800 gram białego sera tłustego,
- 100 gram białej czekolady,
- 120 gram cukru pudru,
- 2 jajka,
- budyń waniliowy,
- cukier z prawdziwą wanilią całe opakowanie,
- 150 gram śmietanki 30% lub 36%,
- 150 gram ciastek kruchych na spód,
- 250 gram owoców leśnych,
- 2 łyżki stopionego masła.

Wykonanie:
     W malakserze zmiksować ciastka z masłem aż do uzyskania tzw. "mokrego piachu". Okrągłą formę ok.22 cm średnicy, wyłożyć papierem do pieczenia i na spód przełożyć przygotowaną mieszankę z ciastek. Blachę włożyć do lodówki.
Białą czekoladę pokruszyć i odłożyć do miseczki. W rondlu pogrzać śmietankę, jak się zagotuje przelać ją do pokruszonej czekolady i mieszać do rozpuszczenia.
Twaróg, jajka, cukier, budyń, cukier z wanilią oraz ostudzoną masę z białej czekolady zmiksować w mikserze do uzyskania jednolitej konsystencji.
     Piekarnik nagrzać do tem. 160 stopni (góra, dół). Formę wyjąć z lodówki i przelać do niej masę serową. Na wierzch ułożyć owoce. Przed włożeniem do pieca górę formy przykryć folią aluminiową, ale tak aby nie dotykała owoców. Wstawić do piekarnika na 1 godzinę 20 minut.
Po tym czasie wyłączyć piekarnik i zostawić sernik do całkowego ostygnięcia. Ostudzony sernik włożyć na noc do lodówki. Po tym czasie sernik będzie gotowy do zjedzenia. Smacznego :)







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...