SERNIK BUDYNIOWIEC czyli SERNIK Z BUDYNIEM I POLEWĄ - wilgotny, inny, po prostu świetny :)


         To ciasto podbiło moje kubki smakowe. Bardzo lubię serniki w różnym wydaniu i teraz do grupy ulubieńców śmiało mogę zaliczyć również ten "sernik budyniowiec". Rewelacyjny pomysł, żeby połączyć sernik z masą budyniową. Całość jest cudownie pyszna :) Polecam wypróbujcie ten przepis :)

 

SKŁADNIKI:

Ciasto:
  • 2 szkl. mąki,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 125 g margaryny,
  • 1/2 szkl. cukru (ja dałam mniej ok. 1/3 szkl.),
  • 2 jajka (całe),
  • 1 żółtko.
 Masa budyniowa:
  • 1 litr mleka,
  • 3 opakowania budyniu czekoladowego (ja dałam taki bez cukru).
Masa serowa:
  •  125 g margaryny (miękkiej, w temperaturze pokojowej),
  • 1/2 szkl. cukru,
  • 500 g serka waniliowego (homogenizowanego),
  • 3 jajka (całe),
  • 1 białko,
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego,
  • szczypta soli.
Polewa:
  • 5 łyżek wody,
  • 1/2 szkl. cukru,
  • 150 g margaryny,
  • 50 g gorzkiego kakao.
Dodatkowo:
  • trochę wiórek kokosowych do dekoracji (opcjonalnie).
Użyłam blachy o wymiarach ok. 33cm x 22cm (mierzyłam dno blachy).



 PRZYGOTOWANIE:
 

Ciasto:
         Margarynę drobno posiekać z mąką. Dodać proszek do pieczenia, cukier, jajka, żółtko i zagnieść ciasto. Rozwałkować i przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.


Masa budyniowa:
        Ugotować budynie na 1 l mleka (według opisu na opakowaniu budyniu, tylko ja nie daje cukru). Jeszcze gorący budyń przełożyć na surowe ciasto i równomiernie rozsmarować. Ostudzić.

 Masa serowa:
         Margarynę utrzeć z cukrem. Nie przerywając mieszania dodawać na przemian serek i żółtka. Następnie wsypać budyń śmietankowy i wymieszać. Ubić pianę z białka ze szczyptą soli. Pianę dodać do masy serowej i delikatnie wymieszać łyżką. Całość przełożyć delikatnie na zimny budyń i równo rozsmarować.
         Piec ok. 50 minut w temp. 170°C. Po wyjęciu z piekarnika ciasto ostudzić. 

Polewa:
         Wodę z cukrem zagotować, dodawać kakao ciągle mieszając, żeby nie zrobiły się grudki. Chwilę pogotować nadal ciągle mieszając, aż będzie całkiem gładka konsystencja. Zdjąć z pieca i po kawałeczku dodawać margarynę, mieszać aż się rozpuści (nie dodaję odrazu całego kawałka margaryny, żeby polewa się nie zważyła). Polewę należy przestudzić.

        Ciasto polać polewą. Dodatkowo można delikatnie posypać wiórkami kokosowymi. 





        Przepis pochodzi z gazetki "Przepisy czytelników", został nadesłany przez Panią Klaudię Sokalską.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...