Drożdżówki z ekspresowym dżemem truskawkowym i nutellą

    Na piknik, do parku, na spacer wszędzie możemy zabrać ze sobą pyszne bułeczki. Najlepsze, że możemy je zrobić według własnego uznania z tym co lubimy najbardziej. Ja w tym wypadku pół zrobiłam z szybkim domowym dżemem truskawkowym, a drugie pół z nutellą.


Składniki:
  • 600 g mąki,
  • szczypta soli,
  • 40 gram drożdży świeżych,
  • 3/4 szklanki cukru,
  • 3 jajka (rozkłócone),
  • 100 g masła,
  • 150 ml ciepłego mleka,
  • 1 op cukru waniliowego,
  • 1 dżem truskawkowy nisko słodzony (najlepiej domowy)- przepis na szybki dżem poniżej.
     Rozpuść i przestudź masło. Następnie wykonujemy szybki rozczyn z drożdży, 5 łyżek ciepłego mleka, łyżki cukru i łyżki mąki. Do dużej miski wrzucamy wszystkie składniki wraz z rozczynem i wystudzonym masłem i dobrze zagniatamy ciasto (ja użyłam miksera). Dobrze wyrobione ciasto (co zobaczymy po przekrojeniu po ilości pęcherzyków) zostawiamy do wyrośnięcia na ok.30-40 minut. Po tym czasie dzielimy ciasto na pół i rozwałkowujemy w prostokąt. Rozkładamy cienko dżem lub nutellę zachowując puste miejsce od jednej z dłuższych krawędzi. Zaczynamy zwijać delikatnie roladę. Każdą roladę kroimy na 3-4 cm kawałki i układamy na wyłożonej papierem blaszce. Pozostawiamy około 20 minut do wyrośnięcia, a przed włożeniem do pieca smarujemy rozkłóconym jajkiem. Pieczemy ok 25 minut w temp. 160 stopni (termoobieg)


Przepis na ekspresowy domowy dżem:
     Pół kilograma truskawek kroimy na małe kawałeczki, zasypujemy 2 łyżkami cukru i wstawiamy na małym ogniu, aż truskawki puszczą sok i lekko zmiękną. Następnie zasypujemy truskawki galaretką ja wybrałam agrestową dla podkreślenia smaku truskawek. Mieszamy do rozpuszczenia galaretki . Po godzinie nasz dżemik truskawkowy jest na tyle gęsty że można nakładać go na ciasto . 


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...