Przepyszne i szybkie CIASTO BANANOWE Z KRUSZONKĄ...

         Ciasto jest wilgotne, pięknie pachnie bananami, a cynamon w kruszonce to po prostu genialny pomysł. Jedno słowo ciśnie mi się na usta kiedy myślę o tym cieście: pycha!


        Przepis na to ciasto znalazłam tutaj, ja jednak użyłam większej blachy, więc ilość składników zmieniłam i niektóre dopasowałam do swoich smaków.
 

blacha o wymiarach ok. 33cm x 22cm (mierzyłam dno blachy)


SKŁADNIKI:

Ciasto:

  • 3 szklanki mąki, 
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 2/3 łyżeczki soli,
  • 3/4 łyżeczki sody,
  • cukier waniliowy (duży, 15g),
  • 6 średnich bananów (mocno dojrzałych),
  • 4 łyżki mleka,
  • 1/2 łyżeczki octu,
  • 180 g miękkiej margaryny albo masła (u mnie margaryna Kasia),
  • 1 szklanka cukru,
  • 2 jajka (małe, ja dałam rozm. M).
 
Kruszonka:
  • 9 łyżek cukru, 
  • 9 łyżek mąki,
  • 70 g masła, 
  • 1/2 łyżeczki cynamonu.


PRZYGOTOWANIE:

Ciasto:

         Najpierw do jednej miski wsypać mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól i cukier waniliowy, wszystko wymieszać i odstawić.
         Potem w drugiej misce widelcem rozgnieść banany, dodać mleko, ocet, wymieszać i odstawić.
         W trzeciej większej misce utrzeć miękkie masło z cukrem na puszysto, dodać jajka i zmiksować. Następnie dodawać porcjami papkę bananową i miksować. Potem zmniejszyć obroty i dalej miksować, dodając po łyżce suche składniki. Ciasto wylać do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia.

Kruszonka:
         Suche składniki wsypać do miski, wymieszać łyżką, dodać margarynę (lub masło) i wszystko razem utrzeć w palcach. Gotową kruszonką posypać po wierzchu ciasto.
         Piec około 60 minut w 180
°C (do tzw. suchego patyczka).




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...