TUTU - spódniczka baletowa z tiulu + opaska na głowę do kompletu (maszyna do szycia nie będzie potrzebna)…


          Ta urocza spódniczka z tiulu + opaska do kompletu świetnie nadają się na prezent dla dziewczynki. Będzie je można wykorzystać np. na jakieś przyjęcie, urodziny albo bal karnawałowy. Idealnie pasują również na zajęcia taneczne (np. balet) albo do sesji fotograficznej.

         Spódniczkę TUTU i opaskę naprawdę bardzo łatwo zrobić. Nie będzie potrzebna maszyna do szycia, ani nawet jakieś duże zdolności manualne. Przyda się troszeczkę cierpliwości. 



          Na zdjęciach poniżej pokazane są dwie spódniczki (jedna dla rocznej dziewczynki a druga dla 3- 4 latki). Ja robiłam dość gęste spódniczki, bo takie najbardziej mi się podobają. Zużyłam ok. 3-4 metry tiulu (miękkiego) o szerokości 1,5 m na jedną spódniczkę(na tą mniejszą około 3 metry, a na tą większą około 4 metry). Ilość potrzebnego materiału zależy też od tego jaką gęstą chcemy zrobić spódniczkę (im gęstsza tym więcej materiału) i od tego jaką długą.
          Jeśli chcemy, żeby spódniczka jeszcze bardziej odstawała można kupić tiul sztywny, ja jednak wolałam taki miękki, bo był przyjemniejszy w noszeniu dla dziecka, nie taki ostry i gryzący. A dzięki temu, że spódniczka jest gęsta to i tak ładnie się układa i odstaje. 




Do zrobienia spódniczki TUTU będą potrzebne:
  • tiul, 
  • guma (u mnie o szerokości 1,5 cm),
  • nożyczki,
  • centymetr krawiecki albo długa linijka,
  • tasiemka atłasowa (do zrobienia ozdobnej kokardy),
  • tasiemka z organzy / szyfonowa (do zrobienia ozdobnej kokardy),
  • różyczki atłasowe (do ozdoby),
  • igła,
  • nitka.
(Tasiemki i różyczki można pominąć, jeśli wolicie spódniczkę bez dodatkowych ozdób. Mi jednak bardziej podoba się wersja z kokardką i różyczkami.)

Do zrobienia opaski będą potrzebne:

  • ozdobna gumka, 
  • centymetr krawiecki albo długa linijka,
  • tasiemka atłasowa (do zrobienia ozdobnej kokardki),
  • tasiemka z organzy / szyfonowa (do zrobienia ozdobnej kokardki),
  • różyczki atłasowe (do ozdoby),
  • igła,
  • nitka.


           Tiul tniemy na paski o szerokości ok. 7 cm i długości 2 razy dłuższej od gotowej spódniczki (czyli jeśli chcemy, żeby spódniczka miała długość np. 25cm, to musimy pociąć paski o długości 50cm). Jeśli cięcie wyjdzie troszkę krzywo - to nic, bo i tak nie będzie widać.

         Odmierzamy długość gumki (obwód pasa plus 2 cm na zszycie). Następnie końce gumki zszywamy ze sobą. Gumkę zakładamy na coś, żeby nam się wygodnie wiązało paski z tiulu (ja założyłam na pudełko po butach, ale można użyć np. dużej książki czy oparcia krzesła itp.). 


         Potem zaczynamy wiązać na gumce paski. Każdy pasek składamy na pół, wkładamy pod gumkę, przekładamy końce przez pętelkę i zaciągamy (tak jak na zdjęciach pokazanych poniżej). Każdy następny pasek wiążemy w ten sam sposób i staramy się, aby paski były zawiązane jak najbliżej siebie (tak, aby gumka była niewidoczna). 

          Kiedy już cała gumka będzie gęsto pokryta paskami możemy zabrać się za ozdabianie spódniczki. Ja do tego wykorzystałam tasiemkę atłasową i szyfonową i zawiązałam kokardki, a następnie je przyszyłam to pasa spódniczki. Potem doszyłam jeszcze różyczki atłasowe i całość dała piękny efekt.

          Do kompletu zrobiłam jeszcze opaskę na głowę. Potrzebna mi była do tego ozdobna gumka (długość gumki równa jest obwodowi główki dziecka plus 2 cm na zszycie, najlepiej zmierzyć na główce dziecka
odpowiednią długość i dopiero uciąć gumkę, żeby opaska nie była za luźna albo za ciasna). Końce gumki należy zszyć, potem z tasiemek zrobić kokardki i przyszyć do gumki w tym miejscu, gdzie było szycie gumy (tak żeby kokardka zasłoniła miejsce zszycia). Na kokardki można przyszyć jeszcze różyczki atłasowe i gotowe.




 lewa strona spódniczki:
 prawa strona spódniczki:
 
 






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...