CIASTO KRUCHE ZE ŚLIWKAMI... Pyszne, proste i szybkie!!!


          Ciasto jest przepyszne, szybko i prosto się je przygotowuje. Mnie urzekło swoim smakiem i jestem jego ogromną fanką :) Bardzo lubię śliwki i połączenie ich z kruchym ciastem daje naprawdę smaczny duet. 



SKŁADNIKI:

Ciasto:

  • 4 szkl. mąki pszennej, 
  • 250 g margaryny lub masła,
  • 1 łyżka smalcu,
  • ¾ szkl. cukru,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 5 żółtek,
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany (12% lub 18%).
Pianka:
  • 2 łyżki cukru, 
  • 5 białek (w temperaturze pokojowej),
  • szczypta soli,
  • 1 kisiel (smak dowolny, u mnie truskawkowy).
Dodatkowo:
  • ok. 800 g śliwek, 
  • ok. 2 łyżki bułki tartej (do posypania pod śliwki).  

Użyłam blachy o wymiarach ok. 33cm x 22cm. 

 


PRZYGOTOWANIE:

           Margarynę, smalec i mąkę posiekać nożem. Dodać cukier, proszek do pieczenia i wszystko razem zmieszać. Potem dodać żółtka, śmietanę i dobrze zagnieść ciasto (dość dobrze je wyrobić). Ciasto podzielić na 3/4 i 1/4. Mniejszą część włożyć w woreczku do zamrażalnika.

           Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Większą część ciasta rozwałkować i wylepić nią dno blachy, następnie ponakłuwać je widelcem.

           Włożyć do piekarnika nagrzanego do 200°C i podpiec 15 minut (ja piekłam bez termoobiegu). Potem ciasto wyciągnąć z piekarnika i posypać troszkę bułką tartą (bułka wchłonie sok, który puszczą śliwki podczas pieczenia).

           Śliwki umyć, wypestkować. Na podpieczone i posypane bułką tartą ciasto wyłożyć połówki śliwek (układać skórką do dołu, czyli krojoną częścią do góry).

          Białka ze szczyptą soli ubić na sztywną pianę i cały czas mieszając dodawać cukier. Na końcu dodać suchy kisiel i wymieszać delikatnie łyżką. Ubitą pianę wyłożyć delikatnie na śliwki i rozsmarować w miarę równo. Z zamrażalnika wyciągnąć ciasto i zetrzeć je na grubych oczkach na pianę.

          Blachę z ciastem włożyć do piekarnika nagrzanego do 200°C (ja piekłam bez termoobiegu) i piec ok. 45 minut. 






1 komentarz :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...