SZARLOTKA przykryta słodką kołderką... zniewalające połączenie!!! ;)



         Szarlotka, czy jak kto woli jabłecznik, pod każdą postacią cieszy się u nas w domu dużym zainteresowaniem. Tym razem padło na przepyszną szarlotkę przykrytą słodką kołderką czyli pianką z białek. Musicie wypróbować ten przepis, bo smak tej szarlotki jest cudowny i zapada w pamięci na długo. :)


SKŁADNIKI:

Ciasto:

  • 3 szkl. mąki pszennej,
  • 220 g margaryny lub masła,
  • 1 łyżka smalcu,
  • 5 łyżek cukru pudru,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 5 żółtek.
Pianka:
  • 2/3 szkl. cukru,
  • 5 białek (w temperaturze pokojowej),
  • szczypta soli.
Dodatkowo:
  • 1,5 – 2 kg jabłek,
  • 1 – 2 łyżeczki cynamonu (według uznania),
  • 2 – 3 łyżki bułki tartej (do posypania pod jabłka).

Użyłam blachy o wymiarach ok. 25cm x 40cm.




 PRZYGOTOWANIE:

          Margarynę, smalec i mąkę posiekać nożem. Dodać cukier puder, proszek do pieczenia i wszystko razem zmieszać. Potem dodać żółtka i dobrze zagnieść ciasto. Następnie włożyć je w woreczku do lodówki na ok. 1 – 2 godziny.

         Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto rozwałkować i wylepić nim dno blachy, następnie ponakłuwać je widelcem. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 180°C
i podpiec 15 minut (ja piekłam bez termoobiegu). Potem ciasto wyciągnąć z piekarnika i posypać troszkę bułką tartą (bułka wchłonie sok, który puszczą jabłka podczas pieczenia).

         Jabłka umyć, obrać ze skórki i pociąć na cienkie plasterki (ja starłam je na tarce z ostrzem do plasterków). Na podpieczone i posypane bułką tartą ciasto wyłożyć plasterki jabłek i posypać cynamonem.

         Białka ze szczyptą soli ubić na sztywną pianę i cały czas mieszając dodawać porcjami cukier. Ubitą pianę wyłożyć delikatnie na jabłka i rozsmarować w miarę równo. Dodatkowo można np. widelcem zrobić na pianie z białek ozdobne wzorki.

         Blachę z ciastem włożyć do piekarnika nagrzanego do 180°C (ja piekłam bez termoobiegu) i piec ok. 30 - 4o minut.







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...