Muffinki bananowe z czekoladą – raz spróbujecie i będziecie piec je regularnie :)


          Są puszyste, aromatyczne i wilgotne. Kawałki czekolady idealnie komponują się ze smakiem bananów. Jednym słowem te muffinki rozpływają się w ustach. Świetny sposób na wykorzystanie mocno dojrzałych już bananów. Przepis jest naprawdę bardzo prosty i szybki. Wypróbujcie sami, ja życzę Wam smacznego :) 



SKŁADNIKI (na ok. 12 sztuk): 
mokre:
  • 3 dojrzałe banany (takie już z brązowymi plamkami),
  • 1 jajko, 
  • ½ szkl. maślanki lub jogurtu naturalnego, 
  • ½ szkl. oleju *.
suche:
  • 1 i ¾ szkl. mąki pszennej, 
  • ¾ szkl. cukru (ja dałam ½ szkl.), 
  • 1 cukier waniliowy (można pominąć), 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 
  • 1 łyżeczka sody, 
  • szczypta soli, 
  • tabliczka niezbyt drobno posiekanej czekolady (można pominąć jeśli ktoś woli).
* zamiast oleju można dodać 125 g rozpuszczonego i przestudzonego masła lub margaryny.

 

PRZYGOTOWANIE: 

         Piekarnik nagrzać do temperatury 180°C. W jednym naczyniu łyżką wymieszać składniki suche, a w drugim naczyniu składniki mokre. Następnie połączyć ze sobą składniki mokre i suche i wymieszać. Wszystko mieszać łyżką lub trzepaczką (nie używać miksera!). 
          Jeśli macie metalową formę do muffinek, to wyłóżcie ją papierowymi papilotkami, przy silikonowych nie ma takiej potrzeby.
          Foremki wypełnić ciastem do ¾ ich wysokości i piec przez ok. 25 minut w temperaturze 180°C, aż się ładnie zarumienią. Po wyjęciu muffinek z piekarnika poczekać 10 minut i dopiero potem wyjąć je z formy. 


Przepis pochodzi z tego bloga KLIK. Ja jednak troszkę zmniejszyłam ilość cukru i zamiast masła dałam olej.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...